До уроків вивчення нового матеріалу:- Заучування матеріалу з підручника та його переказ;
- Доопрацювання матеріалу створенням малюнків, креслень, схем до матеріалу вивченому на уроці;
- Збір матеріалу з додаткових джерел інформації.
До уроків узагальнення:- Відповіді на спеціально підібрані питання вчителя;
- Підготовка до відповіді по заданому вчителем плану;
- Самостійне складання плану відповіді по заданій темі;
- Виділення основного змісту та відкидання другорядного з заданого по темі тексту;
- Самостійне доведення того чи іншого вузько направленого положення або доведення загального, аналогічно тому, яке давалося в класі;
- Підбір додаткового матеріалу по заданій темі.
До уроків закріплення знань та умінь:- Практична робота (виготовлення методички, карточок, таблиць);
- Рішення задач, аналогічних класним;
- Рішення нестандартних задач;
- Рішення задач з між предметними зв’язками;
- Самостійне складання та розв’язок задач;
- Самостійне вивчення підрозділів матеріалу;
- Робота над помилками.
До уроків контролю й перевірки знань:- Письмові відповіді на питання;
- Домашня контрольна робота;
- Рішення нестандартних задач;
Способи завдання домашньої роботи- Виконати Д.З. по заданому зразку. На карточці – рішення задачі, аналогічне домашньому(слабому ученику);
- Самостійно вивчити матеріалу підручника. Складіть план відповіді, визначте головне в матеріалі, що вивчається. При відповіді у дошки планом можна користуватися;
- Колективне домашнє завдання. Клас ділиться на групи по 5-6 чоловік приблизно однаково готових до роботи по заданій темі. Кожній групі дається завдання;
- Добровільно вибране домашнє завдання (дайте дітям вибрати ті, задачі які вони схочуть, наперед заготовте список з завданнями);
- Карточки для слабких учнів:
- З пропусками, які необхідно заповнити;
- З помилками, які необхідно виправити;
- З незакінченими реченнями. - На дошці креслення:
- скласти та розв’язати задачу, аналогічно розв’язаній (для середніх учнів);
- розв’язати задачу по даним креслення (вона аналогічна класній)(слабким учням);
- Скласти можливі задачі до того ж креслення, добудовуючи, якщо необхідно недостаючи елементи (сильними учнями); - Індивідуальне додаткове завдання(або замість домашнього завдання – слабким учням);
- Необов’язкові самостійні завдання, які учні вибирають учні для в некласної роботи (наприклад, на неділю);
- Самостійна робота по застосуванню засвоєних знань в нових ситуаціях або по виправленню помилок, допущених в контрольній роботі.
Способи перевірки домашнього завдання- У дошки учень вирішив домашній приклад:
– фронтально задаються питання, на підставі чого випливає справедливість виконаної після запису умови перетворення, потім – наступного і т.д.
– на дошці запис рішення прикладу, аналогічно домашньому. Рішення закрито. Фронтально опитується порядок виконання завдання з покроковим відкриття хода рішення. - Виявлено, Що №… не виконано або виконано не вірно у багатьох учнів
– Виконується цей приклад у дошки вчителем за допомогою учнів, до яких вчитель адресує свої навідні питання;
– Аналогічний приклад виконується знов уже біля дошки учнем, якого вчитель визиває. Запис по проханню вчителя коментуються з місця учнями. - У дошки учень записує рішення задачі або приклада. На якомусь етапі вчитель його зупиняє і викликає іншого учня, щоб той продовжив задачу і так далі.
- В класі за допомогою консультантів ведеться перевірка домашнього завдання та правильність його виконання. (В ролі консультантів виступають самі учні, наприклад один – два з кожного ряду).
|