Головна » Статті » Методична скринька » Вчителю на замітку

Найбільш важливі здібності й уміння

Найбільш важливі здібності й уміння, що полягають розвитку у здатних дітей.

Пізнавальні здібності і навички:

    1. Володіння великим обсягом інформації;
    2. Багатий словниковий запас;
    3. Перенос засвоєного на новий матеріал;
    4. Установлення причино-слідчих зв’язків;
    5. Виявлення схованих залежностей і зв’язків;
    6. Уміння робити висновки;
    7. Уміння інтегрувати і синтезувати інформацію;
    8. Участь у рішенні складних проблем;
    9. Організація інформації;
    10. Уміння уловлювати складні ідеї;
    11. Уміння зауважувати тонкі розходження;
    12. Чутливість до протиріч;
    13. Використання альтернативних шляхів пошуку інформації;
    14. Аналіз ситуацій;
    15. Уміння оцінювати як сам процес, так і результат;
    16. Уміння передбачити наслідки;
    17. Уміння міркувати;
    18. Застосування ідей на практиці;
    19. Здатність до перетворень;
    20. Критичність у мислені;
    21. Висока допитливість;

Творчі здібності:

    1. Здатність ризикувати;
    2. Дивергентне мислення;
    3. Гнучкість у мисленні і діях;
    4. Швидкість мислення;
    5. Здатність висловлювати оригінальні ідеї, винаходити щось нове;
    6. Багата уява;
    7. Сприйняття неоднозначних речей;
    8. Високі естетичні цінності;
    9. Розвита інтуїція;

Особливості емоційної сфери:

    1. Реалістична Я – концепція;
    2. Повага до інших;
    3. Емфатичне відношення до людей;
    4. Терпимість до особливостей інших людей;
    5. Схильність до самоаналізу;
    6. Терпиме відношення до критики;
    7. Готовність ділитися речами і ідеями;
    8. Наполегливість у виконанні завдання;
    9. Незалежність у мислені і поводженні;
    10. Відсутність нетерпіння в чеканні винагороди;
    11. Чуйність до аналізу моральних проблем;
    12. Впевненість у своїх силах і здібностях;
    13. Внутрішня мотивація;
    14. Почуття гумору.

Особливості програм для здатних дітей:

    1. Знайомство з матеріалом, що звичайно не включається в стандартний навчальний план;
    2. Заохочення до глибокого пророблення обраної теми;
    3. Здійснення навчального процесу відповідально до пізнавальних потреб, а не заздалегідь установленою твердою послідовністю;
    4. Акцентування більш складних видів діяльності, що вимагають абстрактних понять і розумових процесів високого рівня;
    5. Більш високі вимоги до самостійності і цілеспрямованості в рішенні задач;
    6. Надання широких можливостей для придбання і демонстрації лідерських здібностей;
    7. Заохочення творчого і продуктивного мислення;
    8. Виховання уміння аналізувати поводження і почуття як свої власні, так і навколишніх;
    9. Створення ефективних передумов для розширення бази знань розвитку мовних здібностей.
Категорія: Вчителю на замітку | Додав: Natali_a (08.01.2012)
Переглядів: 849 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]