Найбільш важливі здібності й уміння
Найбільш важливі здібності й уміння, що полягають розвитку у здатних дітей.Пізнавальні здібності і навички:- Володіння великим обсягом інформації;
- Багатий словниковий запас;
- Перенос засвоєного на новий матеріал;
- Установлення причино-слідчих зв’язків;
- Виявлення схованих залежностей і зв’язків;
- Уміння робити висновки;
- Уміння інтегрувати і синтезувати інформацію;
- Участь у рішенні складних проблем;
- Організація інформації;
- Уміння уловлювати складні ідеї;
- Уміння зауважувати тонкі розходження;
- Чутливість до протиріч;
- Використання альтернативних шляхів пошуку інформації;
- Аналіз ситуацій;
- Уміння оцінювати як сам процес, так і результат;
- Уміння передбачити наслідки;
- Уміння міркувати;
- Застосування ідей на практиці;
- Здатність до перетворень;
- Критичність у мислені;
- Висока допитливість;
Творчі здібності:- Здатність ризикувати;
- Дивергентне мислення;
- Гнучкість у мисленні і діях;
- Швидкість мислення;
- Здатність висловлювати оригінальні ідеї, винаходити щось нове;
- Багата уява;
- Сприйняття неоднозначних речей;
- Високі естетичні цінності;
- Розвита інтуїція;
Особливості емоційної сфери:- Реалістична Я – концепція;
- Повага до інших;
- Емфатичне відношення до людей;
- Терпимість до особливостей інших людей;
- Схильність до самоаналізу;
- Терпиме відношення до критики;
- Готовність ділитися речами і ідеями;
- Наполегливість у виконанні завдання;
- Незалежність у мислені і поводженні;
- Відсутність нетерпіння в чеканні винагороди;
- Чуйність до аналізу моральних проблем;
- Впевненість у своїх силах і здібностях;
- Внутрішня мотивація;
- Почуття гумору.
Особливості програм для здатних дітей:- Знайомство з матеріалом, що звичайно не включається в стандартний навчальний план;
- Заохочення до глибокого пророблення обраної теми;
- Здійснення навчального процесу відповідально до пізнавальних потреб, а не заздалегідь установленою твердою послідовністю;
- Акцентування більш складних видів діяльності, що вимагають абстрактних понять і розумових процесів високого рівня;
- Більш високі вимоги до самостійності і цілеспрямованості в рішенні задач;
- Надання широких можливостей для придбання і демонстрації лідерських здібностей;
- Заохочення творчого і продуктивного мислення;
- Виховання уміння аналізувати поводження і почуття як свої власні, так і навколишніх;
- Створення ефективних передумов для розширення бази знань розвитку мовних здібностей.
|
Категорія: Вчителю на замітку | Додав: Natali_a (08.01.2012)
|
Переглядів: 890
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[
Реєстрація |
Вхід ]