Головна » Статті » Методична скринька » Вчителю на замітку |
Чітке формування навчальних задач в цілому і їх складових елементів, їх зв’язок з розвиваючими та виховними задачами. Визначення місця в загальній системі уроків; Визначення оптимального змісту уроку в відповідності з вимогами навчальної програми і метою уроку, розрахунком рівня підготовки і підготовленості учнів; Прогнозування рівня засвоєння учнями научених знань, сформованості навичок та умінь як на уроці взагалі, так і на окремих етапах уроку; Вибір найбільш раціональних методів, прийомів та методів навчання, стимулювання і контролю, їх оптимальної взаємодії на кожному етапі уроку, вибір, що забезпечує пізнавальну активність, відповідність різних форм колективної та індивідуальної роботи на уроці і максимальної самостійності в навчанні учнів; Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів; Створення умов успішного навчання учня. Психологічні вимоги до уроку:Психологічна мета уроку:
Стиль уроку: 1. Визначення змісту і структури уроку в відповідності з принципами розвитку навчання: Відповідність навантаження на пам’ять учнів та їх мислення; Визначення об’єму, що відтворює творчу діяльність учнів; Планування засвоєння знань в готовому вигляді (з слів вчителя, з підручника, книжки …) і в процесі самостійного пошуку; виконання вчителем і учнями проблемо – евристичного навчання (хто ставить проблему, формулює її , хто вирішує); Врахування контролю, аналізу і оцінки діяльності школярів, створюваних вчителем, та взаємної критичної оцінки, самоконтролю та самоаналізу учнів; Відповідність підштовхування учнів до діяльності(коментарії, що визивають піднесення настрою у зв’язку з виконанням роботи; установки, що стимулюють процес; зусилля до переборення перешкод та таке інше) та нагадування( нагадування про оцінку, різке приміщання, нотації та таке інше). 2. Особливості самоорганізації вчителя: Підготовленість до уроку і головне – осмислення психологічної мети, внутрішня підготовленість до її здійснення; Робоче самопочуття на початку уроку і під час його проведення ( зібраність, настрій на тему і психологічну мету уроку, енергійність, цілеспрямованість в досягненні поставленої задачі, оптимістичний підхід до настрою, що панує на уроці, педагогічна винахідливість та таке інше); Педагогічний такт ( випадки проявлення: знати коли необхідно підштовхнути учня до розв’язку задачі а коли виступити ведучим спеціалістом, коли промовчати і зробити вигляд, що не помітили невеличкого прорахунку учня дати йому самому знайти помилку…); Психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, ділового контакту та інше). Організація пізнавальної діяльності учня:1. Визначення засобів для забезпечення умов продуктивної праці мислення і уяви учнів: Планування шляхів сприйняття учнями об’єктів і явищ, їх осмислення; Використання установок у формі переконання, впливу; Планування умов стійкої уваги й зосередженості учнів; використання різноманітних форм роботи для актуалізації в пам’яті учнів раніше засвоєних знань та навичок, необхідних для сприйняття нових (бесіда, індивідуальне опитування, вправи на повторення); 2. Організація діяльності мислення і уявлення учнями в процесі формування нових знань та навичок: Визначення рівня сформованості знань та навичок учнів (на рівні конкретно-почуттєвих представлень, понять, узагальнюючих образів, відкриттів, формулювання висновків); використання психологічних закономірностей в формуванні представлень, понять, рівнів розуміння, створення нових образів в організації розумової діяльності та уяви учнів; планування прийомів та форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів(система питань, створення проблемних ситуацій, різні рівні проблемно-евристичного рішення задач, використання задач з недостатніми або зайвими даними, організація пошукової та дослідницької роботи учнів на уроці, створення інтелектуальних перешкод в ході самостійної роботи, ускладнення завдань з метою розвитку пізнавальної самостійності учнів); керівництво підвищенням рівня розуміння( від описаного, порівняльного, поясненого до узагальнюючого , оцінюючого, проблемного) та формування вміння розмірковувати та робити висновки; використання різноманітних видів творчих робіт учнями (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання відбору та систематизації матеріалу, а також опрацюванню результатів та оформленню робіт); 3. Закріплення результатів роботи: Формування навичок шляхом виконання вправ; Навчання переносу раніше засвоєних умінь та навичок на нові умови роботи, попередження механічного переносу. Організованість учнів:
Врахування вікових особливостей:
Гігієнічні вимоги до уроку:
Вимоги до техніки проведення уроку:
| |
Переглядів: 3611 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |