Основні етапи сучасного уроку- Організаційний момент, зовнішньою і внутрішньою(психологічною) готовністю учнів до уроку;
- Перевірка домашнього завдання;
- Перевірка знань та навичок учнів для підготовки до нової теми;
- Постановка мети уроку перед учнями;
- Організація сприйняття та осмислення нової інформації;
- Первинна перевірка розуміння нової інформації;
- Організація засвоєння засобів діяльності шляхом озвучення інформації і вправ по її використанню (в тому числі зміна варіантів) по зразку;
Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності шляхом рішення проблемних задач, побудованих на основі раніше освоєних знань та навичок; - Узагальнення досліджуваного на уроці й введення його в систему раніше засвоєних знань;
- Контроль над результатами навчальної діяльності, здійснюваний вчителем і учнями, оцінка знань;
- Домашнє завдання до наступного уроку;
- Підведення підсумків уроку
Різноманіття структур уроку розвиваючого типу навчанняСтруктура уроку – це сукупність різноманітних варіантів, що взаємодіють між елементами уроку, з’являється в процесі навчання і забезпечує його цілеспрямованість. Структура уроку вивчення нового матеріалу:- Первинне введення матеріалу з урахуванням закономірностей процесу пізнання при високій осмисленій активності учнів;
- Демонстрація матеріалу, який учні повинні вивчити;
- Мотивація запам’ятовування й тривалого збереження в пам’яті;
- Повідомлення або актуалізація техніки запам’ятовування (робота з опорними для пам’яті матеріалами, смислове групування …);
- Первинне закріплення під керівництвом вчителя за допомогою прямого повторення, часткових висновків;
- Контроль результатів первинного запам’ятовування;
- Регулярне системне повторення через короткі, а потім через більш великі проміжки часу в відповідності з різними вимогами до відтворення, у тому числі й з диференційованими завданнями;
- Внутрішнє повторення й постійне застосування отриманих знань і навичок для придбання нових;
- Часте включення опорного матеріалу для запам’ятовування в контроль знань, регулярна оцінка результатів запам’ятовування й застосування.
Структура уроку закріплення нового матеріалу:- повідомлення учням мети роботи, яку необхідно виконати;
- відтворення учнями знань, умінь і навичок, які будуть потрібні для виконання перевірочних вправ;
- ознайомлення з новими вміннями, показ зразка формування;
- виконання вправ на їх засвоєння;
- Виконання вправ на їх закріплення;
- Тренувальні вправи по зразку, алгоритму, інструкції;
- Вправи на використання знань, умінь, навичок в подібних ситуаціях;
- Вправи творчого характеру;
- Підсумки уроку;
- Домашнє завдання.
Структура уроку повторення:- Організація початку уроку;
- Постановка навчальних, виховних та розвиваючих задач;
- Перевірка домашнього завдання, направлена на повторення основних понять, знань, умінь, способів діяльності(практичної та теоретичної). На минулому уроці, знаючи про наступне повторення, необхідно підібрати відповідне домашнє завдання;
- Підведення підсумків повторення, перевірка результатів роботи на уроці;
- Домашнє завдання.
Структура уроку перевірки знань:- Організація початку уроку. Тут необхідно створити спокійну, ділову обстановку. Діти не повинні боятися перевірочних і контрольних робіт або дуже хвилюватися, так як вчитель перевіряє готовність дітей к подальшому вивченню матеріалу;
- Постановка задачі уроку. Вчитель повідомляє учням, який матеріал він буде перевіряти або контролювати. Просить, щоб учні пригадали ключові правила й користувалися ними при роботі. Нагадує, щоб вони обов’язково самостійно перевірили свою роботу перш ніж здавати її вчителю;
- Викладення змісту контрольної або перевірочної роботи (задачі, приклади, диктант, твір або відповіді на запитання …). Завдання по об’єму або степеню важкості повинні відповідати програмі та бути посильними для учнів.
- Підведення підсумків уроку. Вчитель вибирає найкращі роботи учнів, аналізує допущені помилки в інших роботах і організовує роботу над помилками (іноді на цей процес відводиться наступний урок);
- Визначення типових помилок и пробілів в знаннях та умінь, а також шляхів їх знищення та вдосконалення знань та умінь.
Структура уроку використання знань, умінь та навичок:- Організаційний момент;
- Вступне слово вчителя, в якому він підкреслює значення матеріалу вивченої теми або тим, що пояснює мету та план уроку;
- Виконання учнями індивідуально або колективно різних: усних, письмових завдань узагальнюючого та систематизую чого характеру.;
- Перевірка виконання робіт, корегування(при необхідності обговорюються моменти в яких були допущенні помилки);
- Формування висновків по вивченому матеріалу;
- Оцінка результатів уроку;
- Підведення підсумків;
- Домашнє завдання(не завжди).
Структура комбінованого уроку (він як правило, має дві або декілька дидактичних цілей):- Організація початку уроку;
- Перевірка домашнього завдання, постановка мети уроку;
- Підготовка учнів до сприйняття нового навчального матеріалу ( актуалізація знань та практичних на розумових навичок);
- Вивчення нового матеріалу, в тому числі й пояснення, розбір теми у практичному застосуванні;
- Закріплення матеріалу, вивченого на уроці та раніше вивченого, зв’язаного з новим;
- Узагальнення й систематизація знань та умінь, зв’язок нових з отриманими та систематизованими;
- Підведення підсумків та результатів уроку;
- Домашнє завдання;
- Підготовка, необхідна учням для вивчення нової теми (не завжди).
|