Головна » Статті » Методична скринька » Вчителю на замітку

Основні етапи сучасного уроку

Основні етапи сучасного уроку

  1. Організаційний момент, зовнішньою і внутрішньою(психологічною) готовністю учнів до уроку;
  2. Перевірка домашнього завдання;
  3. Перевірка знань та навичок учнів для підготовки до нової теми;
  4. Постановка мети уроку перед учнями;
  5. Організація сприйняття та осмислення нової інформації;
  6. Первинна перевірка розуміння нової інформації;
  7. Організація засвоєння засобів діяльності шляхом озвучення інформації і вправ по її використанню (в тому числі зміна варіантів) по зразку;
  8. Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності шляхом рішення проблемних задач, побудованих на основі раніше освоєних знань та навичок;
  9. Узагальнення досліджуваного на уроці й введення його в систему раніше засвоєних знань;
  10. Контроль над результатами навчальної діяльності, здійснюваний вчителем і учнями, оцінка знань;
  11. Домашнє завдання до наступного уроку;
  12. Підведення підсумків уроку

Різноманіття структур уроку розвиваючого типу навчання

Структура уроку – це сукупність різноманітних варіантів, що взаємодіють між елементами уроку, з’являється в процесі навчання і забезпечує його цілеспрямованість.

Структура уроку вивчення нового матеріалу:

  • Первинне введення матеріалу з урахуванням закономірностей процесу пізнання при високій осмисленій активності учнів;
  • Демонстрація матеріалу, який учні повинні вивчити;
  • Мотивація запам’ятовування й тривалого збереження в пам’яті;
  • Повідомлення або актуалізація техніки запам’ятовування (робота з опорними для пам’яті матеріалами, смислове групування …);
  • Первинне закріплення під керівництвом вчителя за допомогою прямого повторення, часткових висновків;
  • Контроль результатів первинного запам’ятовування;
  • Регулярне системне повторення через короткі, а потім через більш великі проміжки часу в відповідності з різними вимогами до відтворення, у тому числі й з диференційованими завданнями;
  • Внутрішнє повторення й постійне застосування отриманих знань і навичок для придбання нових;
  • Часте включення опорного матеріалу для запам’ятовування в контроль знань, регулярна оцінка результатів запам’ятовування й застосування.

Структура уроку закріплення нового матеріалу:

  • повідомлення учням мети роботи, яку необхідно виконати;
  • відтворення учнями знань, умінь і навичок, які будуть потрібні для виконання перевірочних вправ;
  • ознайомлення з новими вміннями, показ зразка формування;
  • виконання вправ на їх засвоєння;
  • Виконання вправ на їх закріплення;
  • Тренувальні вправи по зразку, алгоритму, інструкції;
  • Вправи на використання знань, умінь, навичок в подібних ситуаціях;
  • Вправи творчого характеру;
  • Підсумки уроку;
  • Домашнє завдання.

Структура уроку повторення:

  • Організація початку уроку;
  • Постановка навчальних, виховних та розвиваючих задач;
  • Перевірка домашнього завдання, направлена на повторення основних понять, знань, умінь, способів діяльності(практичної та теоретичної). На минулому уроці, знаючи про наступне повторення, необхідно підібрати відповідне домашнє завдання;
  • Підведення підсумків повторення, перевірка результатів роботи на уроці;
  • Домашнє завдання.

Структура уроку перевірки знань:

  • Організація початку уроку. Тут необхідно створити спокійну, ділову обстановку. Діти не повинні боятися перевірочних і контрольних робіт або дуже хвилюватися, так як вчитель перевіряє готовність дітей к подальшому вивченню матеріалу;
  • Постановка задачі уроку. Вчитель повідомляє учням, який матеріал він буде перевіряти або контролювати. Просить, щоб учні пригадали ключові правила й користувалися ними при роботі. Нагадує, щоб вони обов’язково самостійно перевірили свою роботу перш ніж здавати її вчителю;
  • Викладення змісту контрольної або перевірочної роботи (задачі, приклади, диктант, твір або відповіді на запитання …). Завдання по об’єму або степеню важкості повинні відповідати програмі та бути посильними для учнів.
  • Підведення підсумків уроку. Вчитель вибирає найкращі роботи учнів, аналізує допущені помилки в інших роботах і організовує роботу над помилками (іноді на цей процес відводиться наступний урок);
  • Визначення типових помилок и пробілів в знаннях та умінь, а також шляхів їх знищення та вдосконалення знань та умінь.

Структура уроку використання знань, умінь та навичок:

  • Організаційний момент;
  • Вступне слово вчителя, в якому він підкреслює значення матеріалу вивченої теми або тим, що пояснює мету та план уроку;
  • Виконання учнями індивідуально або колективно різних: усних, письмових завдань узагальнюючого та систематизую чого характеру.;
  • Перевірка виконання робіт, корегування(при необхідності обговорюються моменти в яких були допущенні помилки);
  • Формування висновків по вивченому матеріалу;
  • Оцінка результатів уроку;
  • Підведення підсумків;
  • Домашнє завдання(не завжди).

Структура комбінованого уроку (він як правило, має дві або декілька дидактичних цілей):

  • Організація початку уроку;
  • Перевірка домашнього завдання, постановка мети уроку;
  • Підготовка учнів до сприйняття нового навчального матеріалу ( актуалізація знань та практичних на розумових навичок);
  • Вивчення нового матеріалу, в тому числі й пояснення, розбір теми у практичному застосуванні;
  • Закріплення матеріалу, вивченого на уроці та раніше вивченого, зв’язаного з новим;
  • Узагальнення й систематизація знань та умінь, зв’язок нових з отриманими та систематизованими;
  • Підведення підсумків та результатів уроку;
  • Домашнє завдання;
  • Підготовка, необхідна учням для вивчення нової теми (не завжди).

Категорія: Вчителю на замітку | Додав: Natali_a (08.01.2012)
Переглядів: 22540 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]